Skip to content

Wat maakt onze zorg zo prettig?

Als vrijgevestigde landelijke behandelorganisatie noemen wij onszelf een autoriteit op het gebied van psychologie met tegelijk de drive die nodig is in het bedrijfsleven. Want samen met onze 300 psychologen onderscheiden wij ons van andere ggz-organisaties en zijn niet afhankelijk van overheidsgeld, zorgverzekeraars of protocollen.

Dat geeft vrijheid. Voor jou als werkgever, voor je werknemer en voor ons om zorg in kunnen richten zoals wij vinden hoe het zou moeten zijn. Zo kunnen wij altijd net een stapje verder dan anderen. Want we weten dat het beter kan. Daarom helpen we ook jouw mensen graag op weg. Laagdrempelig, menselijk en kostenbewust.

Laagdrempelig

Niets is vervelender dan dat je weet dat je dat je hulp nodig hebt, maar dit niet voor jezelf durft toe te geven. Veel mensen vinden het nog steeds eng om hulp te vragen en daarmee te erkennen – ook naar de omgeving toe – dat het slecht met ze gaat. En als je dan toch de stap naar hulp wilt zetten: waar moet je dan beginnen?

En dit terwijl psychische hulp zo effectief, verhelderend, praktisch en doeltreffend kan zijn. Daarom willen we het vragen om hulp zo makkelijk mogelijk maken. Dit doen we op twee manieren:

  1. We stimuleren zelfkennis met onze preventietool het Balanskompas. Met een digitale vragenlijst geven we je medewerkers inzicht en (zelf)kennis op meer dan 35 domeinen. Iedere medewerker kan dit invullen op eigen tempo, eigen gelegenheid, in de eigen omgeving en vooral belangrijk: in volstrekt vertrouwen. Hoe gaat het nou eigenlijk echt met je? Mocht uit de rapportage blijken dat er hulp nodig is, dan kan je medewerker er zelf voor kiezen om even te (video)bellen met een van onze psychologen. Zonder pottenkijkers, zonder te moeten wachten op een intake of ellenlange trajecten, maar gewoon direct passende hulp. Jouw medewerker houdt op deze manier zelf de regie. Heeft je werknemer meer ondersteuning nodig? Dan bieden we dat meteen. Binnen 4 uur kunnen we een eerste afspraak inplannen. En die drempel is dan nog maar zo laag, want eigenlijk heeft je medewerker (onbewust) de eerste stap al gezet.
  2. We helpen je de juiste psycholoog te kiezen. Want je wilt niet bij de eerste de beste psycholoog terecht komen. Ons verwijsteam bestaande uit lieve en bekwame psychologen neemt de tijd voor iedereen die ons belt om te begrijpen waar je tegenaan loopt en wat jouw behoefte is. Hoe voel jij je nu, en hoe wil jij je weer voelen? Dan kijken we wie van onze behandelaren jou hier het beste bij kan helpen en met wie jij het beste klikt. Wij adviseren je en helpen jou de best passende psycholoog te kiezen. Door te weten dat je altijd terecht komt bij iemand die bij jou als persoon past, verlagen we de drempel om de stap naar hulp daadwerkelijk te zetten.

Menselijk

Wij willen dat iedereen met psychische klachten (en hulp nodig heeft) snel de juiste hulp krijgt. Je laat iemand met een gebroken arm niet in de wachtkamer zitten met pijn. Wij zien niet in waarom dit in de psychische zorg anders is. Psyned wilt af van de wachtlijsten in de zorg en we willen dat de cliënt centraal staat; niet de protocollen. Daarom werken we alleen samen met psychologen die ondernemend zijn, op maat zorg willen bieden en echt impact willen maken binnen de geestelijke gezondheidszorg.

Ondernemend en verfrissend

Anders dan anderen behandelen we niet vanuit vooropgestelde en beperkende protocollen, zijn we niet afhankelijk van zorgverzekeraars en kennen daardoor ook geen zorgplafond. We handelen altijd in het belang van je medewerker. Hem of haar mentaal weerbaar en zelfredzaam maken staat voorop. Daar helpen wij jou als als werkgever tenslotte het beste mee. Ook zien wij werkhervatting als belangrijk onderdeel van dit herstel. Want hoe langer je afwezig bent van het werk, hoe lastiger het is om goed terug in je functie te komen. En hoe langer je met klachten blijft lopen, hoe dieper je dalen zullen worden. Daarom wil je dat je medewerker zo snel mogelijk geholpen wordt. Gelukkig kan dat, want wij werken zonder wachtlijst. Verfrissend toch?

Jij maakt ook impact

Als werkgever speel ook jij een grote rol in hoe snel mensen geholpen kunnen worden. Want door je medewerker snel van de juiste zorg te voorzien zorg je er niet alleen voor dat hij of zij niet hoeft te wachten, maar draag je bij aan een groter doel: je voorkomt dat je werknemer een plek inneemt op de GZ-wachtlijst en maakt psychische zorg voor iedereen toegankelijk. Dat we niet meer hoeven te horen ‘er zijn nog 77.700 wachtenden voor je’, aldus de GZ-wachtlijst status in 2021. En daarom werken we graag met jou samen. Samen willen we impact maken.

Kostenbewust

Hoe sneller je bij psychische klachten de juiste hulp biedt, hoe sneller je medewerker weer gezond aan het werk kan. Door de lange wachtlijsten in de GGZ van minimaal 10 weken (Vektis, 2021), kan het lang duren om je medewerker weer op weg te helpen. Ondertussen kosten loondoorbetaling en het inwerken van een (tijdelijke) werknemer jou veel tijd en geld. Maar het kan ook anders.

Naast een gelukkige medewerker (wat onbetaalbaar is), helpen we je verzuimkosten fors om laag te brengen. Wist je dat de kosten van een medewerker die niet werkt variëren tussen de €250 en € 400 per dag? Gemiddeld zit een medewerker die uitvalt vanwege psychische klachten 225 dagen ziek thuis. Dit zijn 161 werkdagen. Daarvan uitgaande kost een uitgevallen medewerker je organisatie al gauw €40.250,-  Dat kunnen wij beter.

Wat besparen we je?

Ten eerste maken we ons er hard voor om te voorkomen we dat je medewerker uitvalt. Dus bij de mildste klachten die we signaleren via het Balanskompas, kan je medewerker aan de bel trekken en gaat onze behandelaar het gesprek aan met je medewerker. Lees daarover hier meer.

Is een medewerker toch uitgevallen? Dan gaan wij meteen behandelen. We werken zonder wachtlijst en binnen 4 uur heeft je medewerker zijn eerste gesprek. Gemiddeld zien wij je medewerker 10 keer, over een intensieve periode van 3 maanden. Bij de een is dit korter, bij de ander duurt dit misschien langer. Dit hangt af van de zwaarte van de hulpvraag en psychische klachten.

  • Verreweg de meeste behandelingen zijn succesvol afgerond binnen die 10 sessies.
  • En maar liefst 80% van de door ons behandelde uitgevallen medewerkers zijn binnen 8 weken terug in de werkhervatting.

Dit vergelijken we graag even met de reguliere GZ. Want bij bijvoorbeeld GZ-instellingen in regio Amsterdam kan een medewerker pas na 14 weken starten met de behandeling. Dus voordat een medewerker gestart is bij GZ-psycholoog, hebben we bij Psyned je medewerker al terug in de werkhervatting.

Waar wacht je op?

Snel de juiste hulp voor jouw medewerkers. Benieuwd naar de mogelijkheden? Bel 085-4019223 of plan hieronder een kennismaking in:

Waar wacht je op?

Snel de juiste hulp voor jouw medewerkers. Benieuwd naar de mogelijkheden? Bel 085-4019223 of plan een kennismaking in:

Psyned